HTML

Futni jó!

2013. április 14. - Aznap lettem 38. És aznap futottam le életem első maratonját. Ez a blog eredetileg az odavezető útról szólt. Azóta viszont már arról, hogy miként nyílik ki egy maraton után a világ. Mert kihívásból rengeteg van, csak figyelni kell.

Friss topikok

  • Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: MEN-JUNK-VISSZA! MEN-JUNK-VISSZA! :) (2014.05.19. 09:21) Út Koreába - 2. rész
  • munkagep: @Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: türelem, ífjú Skywalker, türelem. :-) (2014.05.14. 12:28) Út Koreába – 1. rész
  • Heronyányiné Lang Anna: Tényleg nagyon jó ez a bolt csak jó fizetés is kellene hozzá !3dl Limonádé 290 ez nem a dolgozó em... (2013.10.12. 14:21) Van egy bolt Szekszárdon
  • jacint70: Hajrá Karesz! Aztán este még lesz egy apró kis program a Stadionok megállónál... ;-) (2013.04.08. 10:29) Már csak 1 hét
  • Weboldal készítés olcsón: Tudok egy jó tervet, ha sikerül a maratonod! Ez nem más, mint az Ironman: olyan maraton, amire 3,... (2012.11.13. 11:05) Köszöntő

Címkék

Kossuth díjas futóval erősít csapatunk

2013.03.17. 19:20 munkagep

Múlt héten kisebb krízishelyzet állt elő, a balatoni szupermaraton váltónk alapembere, a leghosszabb távok futója lesérült és három tagú csapatunk két fősre apadt (maradtam én és Sólyomvári Hédi). Fel is raktam gyorsan egy segélykérő üzenetet a facebookra, aminek nyomán -  utólag is köszönöm mindenkinek - rengeteg felajánlás és közvetett jelentkezés érkezett. A legelső mindegyikük közül Jászberényi Áron barátom volt, hívtam is rögtön, kiderült, hogy nemcsak a blogot olvassa, de ő is nevezett a Bécs maratonra és kb. ott tart ahol én: első maratonja lesz és nyomja az edzéseket ezerrel.

Megnyugtattam, hogy nem az időeredményre hajtunk és nem fogjuk kiutálni a csapatból ha nem futja 1 óra 30 alatt a félmaratont. Neki is elmondtam, hogy már a maratonra készülök és a váltó 15-20 km-es szakaszait sem akarom 5:30-as km-eknél gyorsabban teljesíteni, főleg, hogy négy nap is oda kell állni a rajthoz. (Nekem sajnos csak három, mert szombaton családi okokból vissza kell jönnöm Pestre, erre a napra ezért szintén beugrót keresek, ha valakit érdekel, keressen engem.)

Áronnal mindjárt meg is beszéltünk egy közös edzést, javasoltam a pénteket, hogy az úgyis ünnepnap és nyugi van, lehet hosszabbat is futni. Erre elkezdett szabadkozni, hogy az neki nem lesz jó, mert megkapták a Kossuth díjat és a Parlamentbe kell mennie az ünnepélyes átadóra.

Kell. Aha. Hát, az elég szar ügy, amikor csak úgy megdobják az embert egy Kossuth díjjal és át kell venni. Nem tudom ki hogy van ezzel, én még nem beszéltem Kossuth díjassal, nem is ismertem egyet se, most meg kiderül, hogy a váltónk friss tagja egy Kossuth díjas szoftverfejlesztő. Mert Áron nem más, mint a Colorfront társtulajdonosa és vezetője, a céget testvérével Jászberényi Márk, programozó matematikussal vezetik ketten. A Kossuth díjat is névleg Márk kapta, de ahogy mindent, a Kossuth díjhoz vezető munkát és hírnevet is együtt vitték véghez.

Kis hazánkban sajnos érdemtelenül keveset beszélnek arról, hogy a nemzetközi filmgyártásban egy forradalmian új digitális eljárást (Lustre képalkotási technika) épp egy magyar programozó csapat fejlesztett ki, amelyet manapság már szinte minden Hollywood-ban gyártott filmben felhasználnak. Ennek elismeréseként a Colorfront csapata 2010-ben technikai Oscar díjat, 2012-ben pedig technikai Emmy díjat nyert. Erről ki mennyit tudott eddig? Le vagyunk ragadva a Rubik kockánál és Szentgyörgyi Albertnél, na meg Győzike és a Megasztárok azok, akiket manapság felkap a média. Tehát a Kossuth díj egyáltalán nem érdemtelenül, nagyon is jó helyre került, innen is gratulálok a Colorfront csapatának!

De kanyarodjunk vissza a futásra, ugyanis lényegében ráfordultam a célegyenesre, mindössze egy hónapom maradt, hogy felkészüljek a maratonra. A mai nap egy hatalmas mérföldkőhöz érkeztem, lefutottam az első 30 km-es edzéstávot (2 óra 42 perc 49 mp). A végére eléggé ki voltam, nehezen emésztem még a gondolatot, hogy 12 km innen még a maraton, de az is igaz, hogy nulla fok volt és közben nem is tudtam frissíteni, így lényegében kifogyott az üzemanyag. Remélhetőleg a maratonon nem így lesz.

Az elkövetkező két hét is komoly terheléses sorozatnak tűnik, jön a Balaton Szupermaraton 3-szor 20 km-es szakaszokkal, illetve március 31-én - ha sikerül még neveznem - indulnék a Vértes félmaraton terepfutáson. Ha az edzéseket is hozzáveszem, akkor kb. 200 km lesz a lábamban csak márciusban, hogy utána már csak kisebb, pihentetőbb távokat fussak az utolsó két hétre. Na de erről később, egy másik bejegyzésben számolok be.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr665138383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása