HTML

Futni jó!

2013. április 14. - Aznap lettem 38. És aznap futottam le életem első maratonját. Ez a blog eredetileg az odavezető útról szólt. Azóta viszont már arról, hogy miként nyílik ki egy maraton után a világ. Mert kihívásból rengeteg van, csak figyelni kell.

Friss topikok

  • Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: MEN-JUNK-VISSZA! MEN-JUNK-VISSZA! :) (2014.05.19. 09:21) Út Koreába - 2. rész
  • munkagep: @Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: türelem, ífjú Skywalker, türelem. :-) (2014.05.14. 12:28) Út Koreába – 1. rész
  • Heronyányiné Lang Anna: Tényleg nagyon jó ez a bolt csak jó fizetés is kellene hozzá !3dl Limonádé 290 ez nem a dolgozó em... (2013.10.12. 14:21) Van egy bolt Szekszárdon
  • jacint70: Hajrá Karesz! Aztán este még lesz egy apró kis program a Stadionok megállónál... ;-) (2013.04.08. 10:29) Már csak 1 hét
  • Weboldal készítés olcsón: Tudok egy jó tervet, ha sikerül a maratonod! Ez nem más, mint az Ironman: olyan maraton, amire 3,... (2012.11.13. 11:05) Köszöntő

Címkék

Tízemeletes futópálya

2012.11.25. 14:33 munkagep

Nem is lenne rossz. Már el is képzeltem egy sűrűn lakott várost, ahol a legnagyobb bevásárlóközpont közepén egy sokemeletes, megmászható, több szinten egyszerre futható pálya lenne. De nem. A tízemeletes futópálya Mogyoródon található.

A lakópark, ahol lakom egy domboldalra épült, így az alja és a teteje között kb. 25 m szintkülönbség van. A parkfalun egy 1300 méteres út visz körbe, aminek ugyan van olyan szakasza, ami majdnem szintben van, de inkább csak fel- meg lefelé szaladhat az ember, ami azt jelenti, hogy egy kör megtételével lényegében leszaladunk, majd felszaladunk egy 10 emeletes lakótelepi házra. Innen neveztem el tízemeletes futópályának. Ebből szoktam nyolcat megcsinálni.

Edzésnek szuper, élvezetnek már kevésbé. Az első kör még könnyen megy, akkor még bírom tüdővel, illetve a falu tetején lakom, tehát lefelé indulok. Viszont a másodiktól igazi gyötrelem. A kör lejtése és emelkedése ugyanis egyáltalán nem szimmetrikus, van benne egy kb. 700 méteres lejtő, egy 200 méteres sík egyenes és egy nagyon durva, kb. 400 méteres emelkedő. És azon a 400 méteren emelkedik 25 métert.

Szentjakab.jpg

Amikor először kezdtem otthon futni, még fordított irányban futottam, hosszú emelkedő és rövid, gyors lejtő. Csak ezzel az volt a baj, hogy a lejtős résznél majd' elrepültem és szabályosan fékezni kellett, az emelkedő meg hosszú volt és alattomos. Úgyhogy egy fél éve gondoltam egyet és megfordítottam. A hatás megdöbbentő volt.

Elsőre 7:30-as kört futottam és meg kellett állnom. Mintha hegyet másztam volna. De aztán szép lassan rászoktam a mazochizmusra. Először csak 2-3 kör, aztán elkezdtem nyolcakat futni.

Nagyon hatásos edzés. Lábra kiválóan gyúr, szemmel látható a hatás, a tüdőm majd' kiszakad, de a gyors kilométerek sík terepen ennek lesznek köszönhetők, lefelé meg gyakorolható a fussunk minél gyorsabban játék. Amióta így edzek otthon, fél év alatt 6 percet javult a félmaraton időm, 12 km-en meg percekkel 1 órán belülre kerültem. Hat éve futok, de idén fejlődtem csak igazán.

Az időeredmények is egyre jobbak, tegnap délután már 6:20-as átlagokkal mentem, vagyis emelkedő ide, lejtő oda, már 5 percen belül megy így is az 1 km.

Azt mondtam edzésnek szuper, élvezetnek már kevésbé? Nem egészen. Élvezet megcsinálni, és élvezet bárhol máshol futni utána. Szóval a hegyre futást mindenkinek csak ajánlom, megéri.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr954924488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása