HTML

Futni jó!

2013. április 14. - Aznap lettem 38. És aznap futottam le életem első maratonját. Ez a blog eredetileg az odavezető útról szólt. Azóta viszont már arról, hogy miként nyílik ki egy maraton után a világ. Mert kihívásból rengeteg van, csak figyelni kell.

Friss topikok

  • Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: MEN-JUNK-VISSZA! MEN-JUNK-VISSZA! :) (2014.05.19. 09:21) Út Koreába - 2. rész
  • munkagep: @Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: türelem, ífjú Skywalker, türelem. :-) (2014.05.14. 12:28) Út Koreába – 1. rész
  • Heronyányiné Lang Anna: Tényleg nagyon jó ez a bolt csak jó fizetés is kellene hozzá !3dl Limonádé 290 ez nem a dolgozó em... (2013.10.12. 14:21) Van egy bolt Szekszárdon
  • jacint70: Hajrá Karesz! Aztán este még lesz egy apró kis program a Stadionok megállónál... ;-) (2013.04.08. 10:29) Már csak 1 hét
  • Weboldal készítés olcsón: Tudok egy jó tervet, ha sikerül a maratonod! Ez nem más, mint az Ironman: olyan maraton, amire 3,... (2012.11.13. 11:05) Köszöntő

Címkék

Karib tenger hajósai

2013.02.18. 02:47 munkagep

Nehéz beletörődni, hogy a világnak vannak olyan helyei, ahol sosincs hideg, állandóan süt a nap és 27 fokos a tenger. Vagyis ebbe nem olyan nehéz beletörődni, abba már inkább, hogy Magyarország a világnak nem ezen a részén van. És ami a legrosszabb, hogy haza is kell jönni és hóesés fogadja az embert. Én pedig kifejezetten meg is nehezítettem a saját dolgomat azzal, hogy nem néztem meg figyelmesen a repülőjegyemet és abban a hiszemben, hogy szombat délelőtt hazaérünk, bevállaltam a hétfői munkakezdést. Ehhez képest vasárnap délután értünk haza, ezzel haza is vágtam az egész hetemet.

Szóval a Karib tengeren jártam, egy szép, 54 lábas vitorláshajón, 7 másik férfival. Az útvonal Martinique - St. Lucia - St. Vincent - Bequia - Union Island - Tobago Cays - Mustique és aztán vissza St. Vincent - St. Lucia és végül Martinique.

Most értettem meg, hogy az olimpiákon miért tart 3 órát az országok bevonulója. Sosem gondoltam volna, hogy St. Lucia és St. Vincent önálló államok, de az útlevelembe került pecsétek tanúsága szerint ez a helyzet. Magyar ember legutóbb akkor hallhatott a Karib térség országairól amikor a Matthaus féle világverő csapatunk Aruba és Barbuda, majd St. Kitts és Nevis nevű, szomszédos szigetek csapataival játszott. Mi focipályát ezen a vidéken nem láttunk, ellenben egészen fantasztikus helyekre eljuthattunk. Az egész szigetvilágot a jamaikai reggae, napsütés és füvezés szentháromság lengi be, nagyon nem kapkodják el az életet, de legalább boldogok. Roppant szegény emberek lakják ezeket a szigeteket, de sehol nem ért minket atrocitás, nem kéregettek és mindenhol kedvesen fogadtak. A szegénység ellenére pedig egyáltalán nincs kosz vagy rendetlenség, szép és rendezett falvakat láttunk, még ha a házak leginkább csak bádogviskókra emlékeztettek. 

A facebookra már felraktam néhány képet, ide csak a legszebbekből szemezgettem. Talán a két legemlékezetesebb helyszín St. Lucia vulkanikus, melegvizű vízesése és Tobago Cays már-már valószínűtlenül kék tengere és fehér homokos tengerpartja volt. Az útitársakról is csak jót mondhatok, nem is emlékszem olyan nyaralásra, amikor szinte semmi rossz élmény nem ért engem, ez ilyen volt. Pedig nem ismertük egymást, mindenki legfeljebb egy-két embert ismert, ehhez képest az első pillanattól kezdve megvolt az összhang. Vitorlázni persze továbbra sem tanultam meg, ez valószínűleg annak köszönhető, hogy engem ez a dolog nem tud megfertőzni. Eleinte még próbáltam úgy tenni, mint aki nagyon aggódik, hogy a grósz kötele elég feszes-e, vagy, hogy a génoán húzzunk-e még (akkora a tudásom, hogy azt se tudom, hogy kell leírni őket), de aztán rájöttem, hogy engem ez baromira nem érdekel, tőlem akár loboghat is az a vitorla, aggódjanak ezért mások. A legtöbbet azzal segítettem, hogy amikor valami helyzet volt, előzékenyen elálltam az útból. A vitorlás emberek egyébként is teljesen zizzentek, a legkisebb irányváltást is hatalmas pánikkal és kiáltozással élik meg, a kikötés maga volt a totális stresszfaktor, miközben nekem a kötelek között annyi tűnt fel különbségként, hogy az egyik piros, a másik meg nem. 

Azt is megtudtam, mi az a tengeri betegség. Szerintem legalább 5 alkalommal voltam már vitorlázni több napra az Adrián, de amit az Atlanti Óceán csinál, az valami egészen más. Lassú, hatalmas hullámok, 5-10 méter föl, aztán szépen le. Semmi vihar, egyszerűen csak gigantikus liftezés. Az első napot így a hajó hátuljában, magzati pózban töltöttem, ami benn volt, ki is jött, de csodák csodája, ezzel meg is volt a neheze, később már nem lettem rosszul.

Futni Mikivel mentünk reggelente, de csak amikor rendes kikötőben voltunk, így összesen csak háromszor futottunk. Miki most megtette azt a szívességet, hogy nem hagyott el kilométerekkel, ami miatt nagyon hálás vagyok. Mivel az egyenlítő környékén reggel 6-kor kel a nap és du. 6-kor, mint amit a kútba ledobnak, el is tűnik a horizonton (az alkonyat kb. negyed óra), teljesen rászoktunk a fél 7-es kelésre és a kora reggeli futásra. Ez már csak azért is jó, mert akkor még nincs akkora páratartalom és meleg, bár hozzá kell tennem, hogy 30 fok feletti melegben csak a szigetek belsejében volt részünk, a parton az állandó szél miatt egyáltalán nem volt melegünk. 

Futás közben számos kis falun keresztül mehettünk, nagyon jó érzés volt így körbenézni és találkozni helyiekkel. A fehér emberek - sajnos - még mindig úrnak számítanak arrafelé, így nagyon boldogok voltak ha köszöntünk nekik, vagy integettünk, szinte mindenki azonnal visszaköszönt és mosolygott. És mindenhonnan üvöltött a reggae, szaladgáltak a tyúkok, mi meg elfelejtettük, hogy van olyan, hogy e-mail, hogy telefon, hogy munkahely.

DSC_2704.JPG

DSC_2931.JPG

DSC_2845.JPGDSC_2913.JPGDSC_3107.JPGDSC_3200.JPGDSC_3340.JPGDSC_3436.JPGDSC_3417.JPGDSC_3304.JPGDSC_3489.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futnijo.blog.hu/api/trackback/id/tr385062373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása